Praksis hos Lifekeys

Hei!

Dette semesteret er jeg, Maria, i praksis hos Lifekeys sammen med min medstudent Birte. Lifekeys er en digital psykolog-helsetjeneste, der de tilbyr digitale løsninger innen psykisk helse for bedrifter og enkeltpersoner. Lifekeys er en relativt liten bedrift med 16 ansatte fordelt rundt i Europa. På kontoret i Bergen, som vi er hos, har de åtte ansatte. Det er et hyggelig miljø og en god atmosfære på kontoret, og vi har blitt tatt veldig godt imot.

Forventingene mine til praksisperioden var at jeg håpet å lære hvordan man skal tenke i en innovasjonsprosess, og få et innblikk i arbeidslivet. Jeg så for meg at vi skulle få relevant arbeidserfaring og bli kjent med hyggelige mennesker.

Underveis i praksisperioden har mange av forventingene allerede blitt oppfylt. Meg og Birte har fått oppgaver som å gjøre research på arbeidsfeltet Lifekeys jobber innen, lage en oversikt over funksjoner i digitale helsetjenester som fungerer og hva som ikke fungerer, og undersøke hva som gjør en digital helsetjeneste gunstig. Vi har også fått øvd oss på å presentere funnene og tankene våre til deler av teamet i Bergen. Etter å ha fått en innføring i hvordan man bør gå frem for å finne gode løsninger, fikk vi ta del i et Lifekeys prosjekt sammen med en psykologistudent fra Danmark. Her får vi delta i idemyldring for å komme med ideer til videreutvikling av plattformen.

Jeg synes det vi får være med på er interessant og en viktig lærdom i form av innovasjon og hvordan man går fram når man har en ide man vil utvikle.

Blogginnlegg av:

Maria Fossdal