Praksis ved Lifekeys

Hei igjen bloggen!

Nå er det en stund siden sist, og vi har fått en del nye arbeidsdager bak oss, og ikke minst flere nye oppgaver å bryne oss på i mellomtiden. Vi har gått fra å se en del på ulike mentale selvhjelpskurs til å og over til mer teknologi og innovasjonsdesigns lignende oppgaver.

Å designe utkast til nettsider er noe av det vi har fått prøv oss på, og det tar mye lengre tid enn man først skulle tro. Det virker greit, helt til man finner ut at det er så mange ulike hensyn og strategier å velge mellom ved å designe de ulike nettløsninger. Dette har vært interessant og litt gøyere enn man kanskje skulle tro, for man må bruke hode på en annen og mer praktisk måte enn man gjør på skolebenken. Samtidig er det veldig fint å se at teorien i INNOV201, et fag kallet Innovasjon ved designtekning, som egentlig ligger lenger fremme i studieplanen, ble veldig relevant og levende ute i bedriftslivet. Prosessen som gjennomgås i dette faget er i stor grad den prosessen vi har vært gjennom i utviklingen av nettdesignet til netttsiden.

Som en bonus har vi lært oss å bruke nye, kule funksjoner i power point, når vi skulle presentere utkastet til nettsiden muntlig. Det finnes nemlig en knappe funksjon i power point som gjør at selve presentasjonen kan vises som en egen app. Veldig kult, og mye enklere å jobbe med enn å bruke tilsvarende apper som Figma. Power point knappe funksjon anbefales på det sterkeste, og det er dette blogginnleggets tips!

Videre har vi også fått prøvd oss på å programmere en prisgenerator, som den enkelte kunden kan bruke til å generere en estimert pris på den pakken de vil kjøpe. Her måtte vi hente frem mye av INF161 kunnskapen, og med flinke programerere i bedriften, fikk vi god hjelp og lærte enda mer enn det vi kunne fra før. Dette var veldig gøy, da vi fikk bygge videre på allerede kjent kunnskap og se mer avanserte metoder for hvordan man kunne desgine en pen nettside til prisgeneratorer. Å få lagt inn noe så enkelt som et bilde gjorde nettløsningen utrolig pen, om jeg får si det selv.

Du er så heldig at jeg har lagt med et bilde av prisgeneratoren vår denne gangen. Enjoy!